Het is nu 2 maanden geleden dat Continu en mténv de handtekeningen zetten onder het contract. ‘mténv is overgenomen door Continu’ luidde de boodschap op 20 juni 2018. De redactie sprak met operationeel directeuren Annemarieke Blancke van mténv en Jasper in ’t Veld van Continu voor meer informatie over de overname.

“Continu was tot recent niet zozeer concreet op zoek naar een nieuwe partner. Sinds de oprichting in ‘95 is Continu autonoom gegroeid en dat ging en gaat enorm voorspoedig,” aldus Jasper in ’t Veld van Continu. “Maar met de groei- en ontwikkelambities van Continu hielden we onze ogen en oren wel open in de markt. Daardoor raakten we in gesprek met de directie van mténv, initieel voor geheel vrijblijvende en verkennende gesprekken. Al snel merkten we van beide kanten dat de ambities van zowel mténv als Continu in lijn lagen én dat we elkaar veel te bieden hadden op diverse concrete vlakken. In de gesprekken die volgden werd steeds duidelijker dat de cultuur, de ambities, de drijfveren en zeker ook de mensen enorm goed overeen kwamen. Het is zoveel meer dan 1+1 optellen. Het gaat om een samensmelting waarin alles moet kloppen. Je moet in elkaar geloven,” vertelt Jasper.

Samen kunnen mténen Continu die stap verder zetten in de technische arbeidsmarkt. “mténv gaat van een lokale naar landelijke dekking én krijgt alle ruimte om de groeiambities verder vorm te geven binnen de bestaande Continu organisatie. De combinatie creëert een nog beter aanbod voor onze klanten met hoogwaardige specialistische kennis én oplossingen rondom regionale (arbeids)markt uitdagingen. Samen staan we nu nog sterker in de bouw en civiele techniek. Continu breidt met de overname tevens flink uit met het onderdeel woningcorporaties en de ‘Academy’ (offline trainingen voor werkenden)”, vertelt Annemarieke. “Een perfecte aanvulling voor beiden waar we verder op blijven bouwen in de toekomst.”

Tijdens het interview merk je de synergie en eensgezindheid die de twee partijen in de vorm van Annemarieke en Jasper uitstralen. En dat is ook wat de klanten en specialisten zullen gaan voelen. Samen zijn de partijen in staat meer kwalitatief hoogwaardige oplossingen aan te bieden, op het vlak van bemiddeling maar bijvoorbeeld ook op het gebied van HR. Op de achtergrond zullen de medewerkers door deze samensmelting beter gefaciliteerd worden; denk hierbij aan (administratieve) ondersteuning en vergaande digitalisering voor efficiëntere en effectievere processen. “Uiteindelijk streven we ernaar dat zowel opdrachtgever als werkzoekende ervaart dat zijn/haar oplossing bij onze organisatie gevonden is. Verder willen zoeken willen we graag overbodig maken”, stelt Jasper glimlachend. “Een ambitie waar we voortdurend aan werken en we met deze integratie weer een mooie stap dichterbij zetten”.